tisdag 19 januari 2016

Ibland så

Skulle gå på Friends Café ikväll var det tänkt. På Mirahuse. Visste nog att ungdomsgården bytt namn från Miratalo till Fannytalo men trodde på nåt sätt ändå att det var där. Friends Café och Miratalo finns i Gamla Vasa. Men på ungdomsgården hittade jag ett gäng som hade matlagningsklubb. En irakisk kille, en tysk kille och en amerikansk tjej. Irakiska killen lagade mat - har ätit hans mat förr så jag visste att det blir bra - och de andra umgicks. Och där blev jag. Mitt i matlagningen fick jag axel- och nackmassage - irakiska killen var också utbildad massör.
Som jag trodde blev det god mat - en mjuk soppa med eld i bakgrunden och friterade vegetariska biffar. Definitionen är min - vår kock påstod att det inte finns några namn på rätterna - de är unika.
Diskussionen böljade fram och tillbaka - på engelska, finska och ibland tyska. Om Finland, finskt och svenskt, Obama, integration, om att lära sej finska, krogar i Vasa, Gooogle translate - you name it.
Gick hem mätt och belåten och en intressant kväll rikare. Med matos i kläderna. Tack för kvällen!
Vad lära vi härav? Jo ta chansen och kasta dej in i nåt nytt ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar