lördag 19 december 2015

Inte som på Strömsö

Nej - idag gick det inte som å Strömsö.
Skulle ta min telefon som hade varit på laddning.
ERROR: Unable to find a bootable option. Press any key to shut down.
Den texten mötte mej. Försökte med mina gamla knep - volym+ ström på, batteriet ur. Ingenting - jo den surrar till och visar NOKIA men sen igen ERROR. Besökte min operatör som inte heller lyckades. Nu är jag utan telefon - ska besöka reparatör på måndag. Googlade och hittade nåt recept men tror den får bli servad av proffs. Har garanti på den ännu. Men utan telefon! (Läs utan Internet på fickan!)
Sen på kafé på stan. Tyckte det började lukta bränt då jag hade satt mej. Och jo - min nya jacka som jag hade hängt på stolens ryggstöd hade fattat eld. Nära stolen ett par levande ljus som jag inte ens hade märkt. Reagerade snabbt men resultatet var ändå en förstörd jacka. Stort hål på ärmen. Men det var smått - skulle ha kunnat hända värre saker.Tjejen bakom disken kontaktade sin chef utan att jag ens bad om det och erbjöd 50 e för sveda och värk. Accepterade, felet var ju mitt men nog stod ljusen på klantigt ställe.
Att sånt. Men mig till heders kan nämnas att jag inte är speciellt upprörd.Världsliga saker. Och jag fick just löfte  om en lånetelefon. Och jackan - tja - den får väl bli en väst. Och det är ju inte ens kallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar