lördag 7 november 2015

Upplevelse

"Wenn jemand eine Reise tut, so kann er was erzählen"  säjer tysken - närmare bestämt folkskalden Matthias Claudius. 
Jag tror det gäller upplevelser av alla slag. Igår var jag med om en sådan grej. En konsert. Janne Schaffer och Markus Wargh. i kyrkan. På första parkett på läktaren.
En sån upplevelse! Trots att all musik inte var min. Tom sådant som jag inte skulle klara av om det kom på radio. För rått. Men alltså att se de två in action! Att se Schaffer få fram de häftigaste ljud ur sin gitarr och att se Wargh nästan dansa balett vid kyrkorgeln. Wow! Så skickliga musiker!
Och det mesta var musik som också för mej var njutbar. Mycket gick direkt under skinnet.
Och att få uppleva två så fantastiska artister live. Som publik på fullsatt läktare. Det är nåt annat än att plocka fram dem på Youtube. Det gav ett lyft.
Kanske nåt man borde satsa mera på. Kanske inte sitta hemma varje lördag kväll utan söka sej ut för att ta del av musikutbudet i stan. Nä jag bara skojade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar