fredag 23 oktober 2015

Promenadmöten

Det säkraste sättet att träffa mej torde vara att gå på promenad med mej. Och det är nog inget dåligt sätt att umgås. Fyra promenadmöten har jag haft under veckan som gått (om man räknar söndagen till veckan som gått - något som jag inte brukar göra).
Väninnan på långlång promenad på söndagen. Tryggt småprat, viktiga saker varvade med mindre viktiga. På måndag långväga gäst i stan. Väninnan från ön. Underbar kvällspromenad med tid för uppdatering och gemenskap. Onsdag förmiddagsstavis med tjejen jag inte träffat sedan skoltidens resa till Danmark. Vi har väl aldrig umgåtts på riktigt. Möttes på Fb och nu i onsdags bokade vi in en förmiddag. Samtalet böljade fram och tillbaka och vi var genast inne på väsentligheter. Fräscht!
Torsdagsstavgången - tre "snabbgångare". Människor jag egentligen bara träffar på torsdagarna. Vi hann avhandla många saker under vår vandring till Sunnanvik och tillbaka. Det är ju så intressant med människor som har olika livserfarenhet och intressen. Man lär sej så mycket!
Summa summarum - möten under promenader är nåt jag rekommenderar. Jag tror att de endorfiner som frigörs under promenaden tack vare den fysiska aktiviteten och naturupplevelserna gör att hjärnan är både alert och avslappnad - och diskussionerna blir därefter.
Minns att jag under jobbtiden någon gång var på promenadmöte med mina studiehandledarkolleger och att vi tyckte att det gav mersmak.
När man dessutom läser om nyttan av att vandra så kan man bara säja - mer gruppvandrande åt folket!
Och ja - för egen del gäller det ännu att ligga i - Hälsostegen pågår månaden ut. Hoppas det goda promenerandet kommer att fortsätta efter det att bokföringen upphör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar