måndag 5 oktober 2015

Morgonstund

har som vi vet guld i mund. Fick jag erfara imorse när jag stavade genom en folktom stad i gryningen. Gick genom ännu mörka parker, det var tyst, det var vackert. Var på väg för att ta blodprov och klockan var före 7.
Och nu skulle det då ändras närmaste anhörig i mina papper på sjukhuset. Nu när jag var inne för en åtgärd. Icke. Remissen för åtgärden borde ha kommit från en avdelning på sjukhuset. Protest! Kom så ihåg vad jag fick för bloggsvar. Tack H för det. Arkivet då? Javisst där fungerar det. Men säj det då! Inte krävde jag att personen skulle göra det själv. Hur ska folk förstå att fråga efter sånt när de bara talar om att det inte går. Gick för säkerhets skull och kollade var arkivet var men kunde inget uträtta för de var inte på plats ännu. När jag sen går dit ska jag skola dem att de ska upplysa avdelningar och andra som möter "lösa" patienter. Jag kan ju inte vara den enda som har det här behovet.
Gröten smakade sedan bra - jag hade ju varit utan mat sen igår på eftermiddagen.
Och stegmätaren visade över 4000 steg. Hälsostegen you know.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar