onsdag 30 september 2015

Prispolis

Jag är mycket prismedveten konsument. Tror jag har det efter mor. Jag vet precis vad saker "bör kosta". Och det betyder också att jag kollar specialpriser. Har tyvärr konstaterat att det ofta finns felmärkningar därvidlag. Specialpriser där tiden har gått ut. Eller inte har börjat - varan finns inte. Gick igår på en produkt där märkningen var stor och ståtlig men den gällde inte det märke jag tog utan ett som inte fanns i hyllan. Jag har lärt mej att vara misstänksam så jag kollar och frågar. Betyder att jag säkert är till stor irritation både för mina medkunder och för kassafolket. För någon euros skull. Men det har blivit principsak för mej. Går man ut med specialpriser så ska de finnas. Kanske nån borde anställa mej som polis som går runt och kollar att priserna har täckning.
Som på beställning kom idag en enkät från min egen favoritbutik och jag fick föra fram den här feedbacken - håll koll på era specialpriser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar