lördag 5 september 2015

Pensionärskläder

Jag trodde att det här med att tänka på kläder inte skulle vara aktuellt för en pensionär. Och på ett sätt är det ju så - jag behöver inte tänka på kläder för varje dag. Ibland är det hemmadag och ibland är det torpdag. Och så är det förstås motion som kräver sina egna kläder. Men på något sätt blir de där situationerna när man går ut sådana att klädseln planeras. I sommar har det varit konserter av olika slag och så är det möten. Trevligt att litet "klä upp sej" i kontrast till morgonklänningen som har en tendens att vara dagens plagg tills man går ut. Och - ja - att gå ut på stan och handla blir också litet mer än att handla eftersom man har tid att fingå litet också.
Men nog vet jag att de stunder kommer att komma när jag drar kurabyxorna på mysbyxorna och drar iväg för att köpa nån mjölkliter.
Men just nu är behovet av "rippankläder" stort. (Det säjer man i Malax om gåbortkläder). Och det har varit riktigt trevligt att öka lagret av kläder. Nu dags att byta säsong snart och jag tror att det mesta kommer att finnas i den garderob som noggrant ska granskas endera dan. Man har ju också tid att fundera ut trevliga kombinationer. Och där kommer det också att hittas sånt som ska ges till insamlingen för nyanlända flyktingar.
En sak som jag har sluppit är att skaffa direkta festkläder. Det som var sånt problem för med varje vår. Nu finns de där - kläderna som köptes en gång och som kan återanvändas.
Glada kläddagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar