tisdag 1 september 2015

Early

Det blev tidig stavis idag. Redan halv åtta susade jag iväg. Ska på möte kl 10 och vill ha koll på tiden. Och dessutom såg jag att det låg en trolsk dimma över stan. Den ville jag inte missa. Det var en helt underbar vandring. En blyg hare i buskarna. På något sätt artigare bilister än annars. Flera människor som jag hade pratkontakt med (tror jag ska börja utgå ifrån att man ska hälsa på stavgångare).
Och luften. Fuktig och fin. Blev inte drypande svettvåt om jag brukade. Doften av natur. Och de underbara dimsjoken - speciellt i Arboretum.
När jag kom hem kom solen fram. Efter skön dusch smakade morgongröten gott på balkongen.
En annan dag kanske det blir senare promenad - efter morgonmål och film och soffmys.

Vilket lyxliv man lever som pensionär!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar