måndag 31 augusti 2015

När

När kommer de - de där dagarna när man inte riktigt vet vad man ska ta sej an. Ska man städa garderoben, ska man sätta sej med en stickning eller vad ska man hitta på. Såna har jag inte sett ännu trots att vi talar dag 31 av pensioneringen.
Tex den här veckan har bokningar varje dag. Utom då den välsignade fredade fredagen förstås. Vissa dagar tom flera saker. Det är inga otrevliga saker och ingenting som stressar. Tvärtom - bara saker jag ser fram emot. Men ändå - är det så här?
Nu kan jag nog se en förändring i och med att sommarsäsongen håller på att ta slut. Alla dessa konserter som jag har gått på under sommaren - de finns inte mera. Och torpet invintras så småningom. Blir intressant att se när den kommer - den första dagen som nästan kan kallas tråkig. Längtar och väntar.
Nu ska jag kolla polotröjor i garderoben innan jag far på möte - denna aktiva måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar