tisdag 4 augusti 2015

Märks det?

Dag 4 och jag funderar om det märks att jag är pensionär. Nej, det tycker jag inte - det känns nog bara som sommarlov ännu. Har säkert att göra med att skolorna inte ännu har börjat och med att vädret plötsligt blev riktigt somrigt. Och sommarprogrammen fortsätter. Konserter på löpande band, Konstens natt och annat mysigt. Men idag märkte jag på torpet att jag tänkte framåt i pensionärstermer. Tänkte på att jag får använda stället när jag vill - anpassa färderna till bra väder. Hinner göra undan saker när det passar mej.
Kanske var det det som gjorde att jag faktiskt satte med ner och i huvudsak iakttog humlorna i oreganoblommorna. Kom på mej med att önska Baden-baden-stol. Hujedamej.
Så nog finns den väl där nånstans - känslan av att det inte ska bli jobb för mej fast det blir för andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar