torsdag 20 augusti 2015

Kolonistuga!

Det var nästan så man fick tidningen i vrångstrupen imorse. En artikel berättar om att min stora dröm kommer att gå i uppfyllelse. Kolonilotter i Vasa. Och - kolonilotter vid havet! Nära sjukhuset på en konstgjord udde. 125 stycken. 400 kvadrat. Rätt att bygga 25 kvadrats hus.
Alltså som jag har efterlyst detta! Senast på konstens natt skrev jag det på en önskelista för framtida Vasa. Var med B och kollade i Gamla hamn där det har planerats nångång förr. Det rann ut i sanden visst.
Och nu kommer det som en blixt från en klar himmel. Nu - när det troligen är så att bäst före för min del är ute. Antar att det här handlar om planer som verkställs efter ett stort antal år. Man bygger inte en konstgjord udde över en natt. Men kanske man kan få hemservice inkluderad...
Men jag vill så! Vill ställa mej i kö. Vill beställa hus från CA-boden. Vill sälja Sundom-torpet. Not det sista och det skulle nog ske med tårarna rinnande. Men rent mänskligt är det nog så med det att jag inte ensam kommer att orka sköta mina 2800 kvadrat där hur länge som helst. Så det måste gå.
Nu då - staden - upp till bevis. Fixa det här på ett par år och låt mej ställa mej i kö. Nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar