onsdag 5 augusti 2015

Hot stuff

Verkar min bil vara. Eller snarare besiktningen av den. Fick påminnelse från de två stora (precis som jag har önskat) om att det ska ske före den 9.9. Jämför priser på nätet. Och konstaterar att det är supersvårt att hitta prisuppgifter. Det jag söker är årsbesiktning+avgasmätning+obd. Kiven takana vill jag mena. Medan det här sker kommer pappersbrev. Från en för mej obekant station. Och från mitt nya serviceställe som dessutom bjuder granskning före och hela besiktningen utan att jag behöver göra nåt. Bestäm inom en vecka.
Det fick mej att återuppta forskningen. Hade tom chattkontakt med Hanna på en av stationerna.

Resultat (om jag har fattat rätt):

A-katsastus -75e
K1: 79e
Laatukatsastus: 77e
Vianor: 69e (all inclusive) . Misstänker starkt att obd fattas - trots att de vet att det hör till.

Låter som Vianor. Som dessutom finns nära de trevliga butikerna bortom viadukten. Blir att boka tid hos dem om deras erbjudande stämmer. Eller borde jag vänta på pappersbrev med specialpriser från de övriga också? Men först måste jag limma bilen.


                                   

1 kommentar: