fredag 7 augusti 2015

Arbetsplatsen revisited

Var igår på jobbet. Dvs jag fick vara med om russinen i kakan - långlunch tillsammans med kanslipersonalen. Det som var litet intressant var att komma till skolhuset. Till min glädje kunde jag konstatera att det kändes helt bra. Och annorlunda. Hade inte ens tagg - måste ringa på. Inte ens dofterna var som de brukade - städning på gång. Jag tog hem min mugg. Det var inte min arbetsplats mera. Så när jag kommer dit kommer jag som gäst - och det är så det ska vara. Jobbtiden är förbi.
Det som förstås inte är förbi är kontakten till människorna där. Det var nog läge för extra långa och hårda kramar. Och jess - så ska det vara.
En hel del saker kommer jag att sakna - och det är bara skönt. Ett tecken på att jag har gillat det jag gjort och att jag ännu brinner för skola, ungdomar och utveckling.
Och jag kommer alltid att vara en vän och gynnare av Korsholms gymnasium - min sista arbetsplats.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar