torsdag 30 juli 2015

Immonen

Facebook är starkt. Det fick Olli Immonen erfara efter sitt inlägg om mångkultur. Ett inlägg som man önskar att ingen skulle skriva och ett inlägg som man absolut inte ska skriva om man är riksdagsman och representant för ett regeringsparti vars ordförande är utrikesminister. Den positionen förpliktar. Responsen lät inte vänta på sej. Inom landet men också utomlands.
Facebook är starkt. Immonens uttalande fick spridning och motreaktionen kom bums. Meillä on unelma - Vi har en dröm. Ett upprop till en manifestation för ett mångkulturellt samhälle. Ett upprop som samlade 15.000 i Helsingfors. Ett upprop som kommer att samla folket också i Vasa. I skrivande stund - 477 anmälda till evenemanget. Du kommer väl?
Vad skrev Immonen då?


 "I'm dreaming of a strong, brave nation that will defeat this nightmare called multiculturalism. This ugly bubble that our enemies live in, will soon enough burst into a million little pieces. Our lives are entwined in a very harsh times. These are the days, that will forever leave a mark on our nations future. I have strong belief in my fellow fighters. We will fight until the end for our homeland and one true Finnish nation. The victory will be ours."


Det må tala för sej självt. Kusligt bara att tänka att han inte är ensam om sådana tankar. Jag vill gärna vara med och visa att vi är många som tar avstånd från dem. Vi har en dröm.






1 kommentar:

  1. Jag har också reagerat på Immonens uttal i min blogg, där jag målar upp ett scenario hur ett verkligt monokulturellt Finland skulle se ut (ett verkligt skrämmande scenario kan jag lova)... :/ (här finns inlägget, ifall du råkar vara intresserad: http://marvelicious.blogg.se/2015/july/immonen-och-den-pahittade-monokulturen-2.html#comment)

    Tyvärr är jag utomlands till september, så kan inte delta själv, men hjälper iaf till med att sprida infon! :)

    SvaraRadera