måndag 15 juni 2015

Utan tidning

Det där med en dag utan prasslande tidning är trist. Ogillar det att Vbl inte kommer ut på måndagar. En stor tröst är då plattan och det digitala material jag hittar där. Läser annars ofta också artiklar på plattan men på måndagar blir det nästan en ersättning för prasslet. Jag får fram en del nytt på Vbl online och så kollar jag det jag får fram på Pohjalainen, som ofta bussigt uppdaterar. Yles Uutisvahti ger det senaste inhemska (det som jag själv väljer att betona) - så till den milda grad att jag ofta hör och ser gamla nyheter via radio och tv. Sen Twitter förstås där jag har valt att prenumerera på ett antal tidningar/nyhetsleverantörer (och egentligen ingenting annat). Där får jag Dagens nyheter,Husis, Taloussanomat, Expressen, Aftonbladet, Yle Österbotten, Yle Tiede. Kollar just - den nyaste tweeten är inlagd för 1 minut sedan. Plattnyheterna är en god ersättning för måndagsbladet men ersätter inte prasslet.

Färska nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar