lördag 27 juni 2015

En god natt

Eller faktiskt flera har jag fått den här veckan. Betyder att jag har sovit 6, ja tom 7 timmar i sträck. Och om jag har vaknat på natten har jag halat fram spikmattan och efter en stund på den har jag somnat om. Vilken lycka. En lycka som goda sovare inte förstår sej på - de tar den för given.
Har försökt tänka vad orsaken kan vara. Skulle ju vila ha mer av den varan. För det första är jag ju ledig. Inga jobbsaker att fundera på. Och så har nätterna varit svala. Tack till den regniga och kalla sommarstarten. Det enda jag kan komma på som har ändrats i min mathållning är mitt ingefärate på kvällen. Känner att mage blir lugn av det. Och så hade jag ju min maskrosreningskur. Hoppas jag skulle vara inne i en god sovcirkel. Ser fram emot natten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar