torsdag 11 juni 2015

En del av det hela

Jag har kanske skrivit på det här temat förr men måste bara upprepa. För att klara av att inte bli stressad på att jag inte hinner ha alla 2800 kvadrat i skick väljer jag ut en bit per gång och "leker" att min tomt bara är så stor. Idag var biten det som är bakom huset. Som faktiskt är så stor att den skulle räcka till för mej. Gräs klipptes, rabatter fixades - ja allt finlir gjordes också. Till och med Lupinkullen blev rensad.Fikat intogs där och det var min trädgård för dagen. Då klarade jag av att se - eller låta bli att se - hur maskrosorna kravlar sej upp på framsidan av huset och hur det är orensat i Kyrkparken och allt möjligt annat. Jag klarar av att njuta av det lilla i det stora. Nja - en liten sak fuskade jag med. Jag bara måste gå lös på Hallonurskogen där Myrorna bor. Lyckades på nåt sätt binda upp de långa skranglen och rensa så man ser gränsen mellan vinbärsbusken och hallon. Allt medan det luktade myrsyra omkring mej.
Men i det stora hela lyckades jag hålla mej till det lilla i det stora. Och vädret var toppen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar