fredag 8 maj 2015

Så glad och rörd

Visste ju det. Att jag skulle bli rörd. Idag i samlingen när eleverna uppmärksammade den förestående pensioneringen. Kom genast. För de sjöng så fint - först en kör och sen alla. "Nu går sista visan". Sen ett litet tal som slutade med att jag fick en jordgubbsplanta som de trodde jag skulle ta  lika bra hand om som jag tog hand om dem när de kom som nya plantor. Ooo. Och sen placerades jag i "höga stolen" där rektor ställde frågor.
Och så var det dags för mitt eget tal. Efter ett tag märkte jag att det inte gick att läsa - jag var så rörd. Bad en kollega ta över. (Tack).
Hur ska detta sluta. Ska tala ikväll också och så har jag ju också tänkt säja några ord när den kommunala avtackningen sker på dimissionen. Men vi får se hur det blir med den saken.
Dessutom var det en av de försiktigare studerande som när hen gick ut från mitt rum önskade mej en trevlig pensionering. Ooo.
Nog är det underbart att vara omhuldad! Att se att det smusslas med saker. Att vara oönskad när man kommer in i ett rum. Och att få gå ut och bli avfirad. Det är vad som kommer att ske ikväll.
Härliga människor som ger mej en kväll - en kväll som dessutom är vår vårfest.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar