tisdag 5 maj 2015

Nördliv

Att det ska vara så trevligt att pyssla med datorer! Ofta gör jag det med bultande hjärta eftersom jag inte alla gånger förstår vad jag gör.
Det som är på agendan idag är att installera Windows 10 på en testdator. Windows 10 är ju inte klar ännu utan det här handlar om en sk betaversion. Som jag absolut inte vågar ta in på min aktiva dator. Fick en gammal skrotningsklar dator som nu ska få äran att bli modern. Jag har laddat ner Win10 - bränt som en s.k. isofil på en dvd-skiva. Och nu bootar jag den gamla datorn från skivan. 14% done.
Har höga förväntningar på tian som kommer ut "på riktigt" på hösten. Och då får jag den gratis både i min win8-dator och i min telefon.
Win 10 ska vara en kombination mellan sjuan och åttan - layoutmässigt - har jag förstått. Och nu har jag några månader på mej att leka i den nya miljön innan jag får det nya operativsystemet på riktgt.
Hoppas jag ska kunna dela med mej till er andra som är intresserade.
Om jag nu lyckas med installeringen. 19% done.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar