måndag 11 maj 2015

Att tvätta fönster eller att Tvätta fönster

Kom att tänka på det idag under fönstertvättningen (jess - bara kök och balkong kvar!). Hur jag under mitt jobbliv som heltidsjobbande både tänkte och uttalade en önskan att få göra mina hemsysslor som det de är och på egen tid och inte som jag då upplevde - med vänster hand på en tid som egentligen inte fanns.
Nu är jag i den sitsen att jag får sköta sysslor som ett helt arbete. Jag upplever skillnaden mellan att Tvätta fönster och att tvätta fönster. Bara för att ta ett exempel på sysslor. Minns från egen heljobbtid så jag vet att det är en skillnad men ser det också när jag jämför med en mig närstående vän. Som tycks fixa saker på kvällstid, tid som inte egentligen finns, på väg från jobbet osv.
Njuter av att få Tvätta fönster. Det gäller bara att inte blir en sådan pensionär som är fullt upptagen en dag om det ska bytas ledlampa i köksarmaturen.
Jag vet att saker går långsammare när man blir äldre men det är nog också en attitydfråga. Man kanske inte ska utgå ifrån att man ska ha soffhäng många timmar varje dag. Måtta med allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar