måndag 13 april 2015

Uppskattar

Intressant att iaktta hur jag nu reagerar positivt på sådant som jag vet inte finns mera när jag blir pensionär.
Tex en fortbildningskväll. Det är nu för mej ett tillfälle till samvaro - och också information om och diskussioner kring intressanta sakerna. Trots att det mesta ju berör sånt som kommer när jag inte mera är jobbaktiv. Men samvaron, ja.
Och en träff med de lokala studiehandledarna. Kommer att gå med på lunchen av samma orsak som tidigare nämndes. Träffa trevliga människor - mina samarbetspartners genom åren. Men sen avviker jag och återgår till att ha ledigt.
Och ännu en sak som bjöds ut. Att få fara med de studerande till Jeppis en kväll för att se "Natten är ännu ung". Sånt kommer inte sedan. Det tackar jag ja till.
Och ettornas friluftsdag i Världsarvet. Kommer troligen att vara med på egen tid. Bara för att jag vill.
Lärarbonusar som försvinner.
Jag hoppas att skolan fortsätter med den trevliga traditionen att bjuda in pensionärer till fester och teaterbesök. Kommer garanterat att delta. Vill nog hålla kontakten.



1 kommentar:

  1. Hoppas att du fortsätter att delta i våra träffar! Ha det trevligt här i Jeppis med "Natten", hälsar Carina

    SvaraRadera