onsdag 8 april 2015

Lätta på klädtrycket

Det kändes akut. Behovet att få bort litet ur garderobens gömmor. Ett par gånger har jag fått leta igenom hängkläderna många gånger för att hitta ett visst plagg. Då är det för trångt. Dessutom blev jag inspirerad av väninnan Roses blogginlägg igår.
Plötsligt var det läge att sanera. I skjortlagren. Riva ner alla de där hårt hoprullade i mellanlagringen. De som inte används men kan behövas. Där borde ju finnas några jag kan avvara.
Men.
Där fanns de där som är bra att ha under en kofta eller en tröja. Där fanns de där stora vackra skjortorna som ibland används till utejackor på sommaren Men som egentligen väntar på att modet ska ändras. De är ju dock ca 20 år gamla - det borde ske snart. Där fanns de där som blir bra att ha hemma när man blir pensionär. Och där fanns de där som väcker minnen. Skjortan med den fina spetskragen. Och de där som användes på supéerna med B. Och så de som behövs i trädgårdsarbetet på torpet. Hittade också felköpet som bara väntar på att bli rätt. Och den där mjuka lätta som kan användas som morgonrock på resor. Och förstås alla de andra.
Det var ju inte speciellt bra med alla dessa fynd med tanke på att målet var utrensning. Och faktiskt - två vita hamnade i Röda Kors-kassen i bastun. Och så rullade jag ännu hårdare så några från stången rymdes med.Nu är det tjockt där. Jag kan/vill icke räkna dem alla.
Nästa gång är det koftorna som ska gallras ut. Eller långbyxorna. Eller klänningarna. Eller tröjorna. Eller.. Tänk om det går lika trögt som med skjortorna. Borde visst läsa Roses blogginlägg en gång till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar