söndag 1 mars 2015

Slött lov

Jag har varit slö under mitt sportlov. Inte sportat, inte planterat om krukväxter, inte sanerat och pysslat hemma. Jag har i och för sej varit bokad väldigt många dagar men garanterat skulle det ha funnits tid. Skrämmande hur lätt det är att acceptera det som latrösten säjer - du får ta soffhäng med film ikväll. Så sa den - måna gånger.
Tänk om den får makten över mej då jag blir pensionär, den där latrösten. Måste motas!
En förmildrande omständighet är det nog att jag har motat en förkylning nästan hela tiden. Dit har nog en hel del energi gått.
Men positivt är att jag känner att något fattas, att jag känner att jag nu måste röra på mej. Så måste det bli - jag måste få rutin i att röra på mej och då kommer det att kännas fel om jag låter bli.
Idag ska det bli sport, motion - whatever. Lång promenad till Gerby - med en dator i ryggsäcken dessutom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar