fredag 27 mars 2015

Mozartkonsert - check

Nu är den över - konserten. Den som har gett så mycket extra övningstid. Både hemma och med körerna. Med musiken som ännu ljuder i huvudet. Och kommer fram som små framsjungna bitar. Och naturligtvisblir det så när man övar och övar. Jag vaknade med musiken i huvudet.
Och konserten - är inte kapabel att avgöra hur det lät. Men det var häftig upplevelse. Och vilken mängd med folk! Orkestern och så alla korister. Och kapellmästaren var mild med oss skulle jag säga.
Verkligen glad att jag var med. Men tyvärr märkte jag min musikaliska begränsning. Jag visste efter allt midifillyssnande exakt hur det skulle låta men jag kunde inte prestera allt. Besvärande! Men nog kan jag sjunga ändå. Det här stycket var litet av överkurs för mej bara.
Det konstiga är att det tom känns tomt när det inte ska övas mera Mozart. Men nu kommer påsken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar