onsdag 17 december 2014

Nattliv

Är det inte det ena så är det det andra. Med nattsömnen alltså. Igår kväll kände jag att jag hade en muskelsträckning i - ja för att tala klarspråk - vänster skinka. Kändes bak på låret också. Vet inte varifrån den kommit. Och när jag la mej - jadå var det stört omöjligt att hitta en bekväm sovställning. Piller av olika slag, linimentliknande salva, värme. Allt testades. Till slut var det dag satt ta en sen nattsmörgås. Och det var så fint. Snövitt. Jag var pigg. Och tänkte tanken att man en sån natt kunde vända på dygnet och vara uppe i den lugna tysta natten och sen sova på dagen. Men så funkar det inte. Inte ens en ledig dag är man oberoende av andra människor och dagtider. Men det var en sällsam nattstund. Lyckades somna och vaknade och mitt muskelonda var borta. Och var i takt med världen. Fortfarande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar