söndag 9 november 2014

Olidligt spännande?

Nå nej - det är det ju inte. Men jag måste nog erkänna att jag känner av det. Att det är idag det avgörs vem som blir invald i fullmäktige och råd i min församling. Och att jag själv är uppställd. Det har jag aldrig varit förr - inte i något val. Om man undantar något elevråd via skolan (både som elev och senare som lärare). Jag vet inte hur det kommer att kännas ikväll om jag blir invald. Och inte heller om jag inte blir invald. Men det har varit en intressant färd mot valet och jag tycker det har varit trevligt när någon har sagt att den har röstat på mej. Och faktiskt - jag skulle gärna komma in. Men jag vet också att om det inte blir jag så kommer det att finnas engagerade medlemmar i rådet. Och det är viktigt! Det är bara så att det gör skillnad vad församlingens förtroendevalda diskuterar och besluter. I smått men också i stort. Så därför - gå och rösta!
Jag har själv sparat mitt röstande till idag. Och då ska jag gå och rösta på mej själv. Vet inte om det är rumsrent att säja så men jag tycker ju att en uppställd som verkligen vill in ska göra så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar