torsdag 16 oktober 2014

Ylös, ulos

ja lenkille! Ja, ja, ja. Jag vet att jag mår så bra av det. Jag läser nästan dagligen hur viktigt det är med daglig motion. Senast idag i en artikel om hur man kan förebygga bröstcancer. Jag har svårt att i dagens läge låsa mej till allt för mycket bokade kvällssaker. Blir så stressad när det blir krockar. Men ingenting hindrar att jag skulle gå ut på 30 minuters stavgång varje dag. Jag har tid. Vädret är inget hinder. Undrar varför jag inte gör det.
Idag är det stavgångsdags. Med Folkhälsangänget. Längtar så efter det. Trots att risken finns att jag är ensam snabbvandrare. Varför inte de andra dagarna?  Har också bekanta som gärna vandrar. Skärpning Sippan!
Ett steg i rätt riktning är att jag ska köpa Icebugs- skor - skor med inbyggda piggar. Ursäkten får inte vara att jag är rädd för att halka. Nu ska vi se om det hjälper att skriva ut i en blogg att det borde vandras varje dag eller åtminstone fem gånger per vecka.





1 kommentar:

  1. Hej! Jag köpte Icebugs i vintras och är mycket nöjd med dem. Hälsningar Monica S
    Och Tack för dina intressanta undersökningar gällande datorer, telefonanslutningar. TV-apparater, mm

    SvaraRadera