söndag 26 oktober 2014

Svara "alla"

Man dryftar en inställningsklantighet i en persons Fb-profil i en grupp där jag är med. Ska passa på själv och knärra litet. Det där med att svara på e-post. Och att svara "alla". När jag skriver ett jobbmail har jag oftast kollegan som medmottagare - alltså jag skickar en kopia till henne. Och ibland någon eller några andra. Noggrant utvalda. För att de också ska få svaret (och se vad jag har skrivit). Och vad händer i många, många fall? Jo, jag är den enda som får svaret och blir tvungen att vidaresända till de andra. I något fall kanske tom leta fram mitt eget mail för att se vem som skulle ha fått det.
Ibland skriver jag snällt på slutet - svara gärna "alla" så att osv. Men man täcks ju inte riktigt börja lära vuxet folk hur man svarar på mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar