fredag 24 oktober 2014

I valet

Igår kom en bilaga med Kyrkpressen. En bilaga med en närmare presentation av kandidaterna i valet till kyrkofullmäktige och församlingsråd. Kunde bara konstatera att det finns en stor samling duktiga och fina kandidater. Så nog bör det finnas folk att rösta på. Med olika profilering.
Själv har jag väl närmast profilerat mej som en som vill väcka dem som inte är så kyrkaktiva. Mycket för att få dem att inse hur viktigt det är att rösta. Och hur mycket i kyrkan som sist och slutligen rör och berör dem i kyrkan.
Men när det gäller arbetet i rådet kan jag nog säja att jag är allas representant - och alla är vi ju församlingsbor som säjer att vi är troende. Det är väl ett bra utgångsläge.
Jag har ett stort nätverk och det betyder att man lätt kan få fram sina åsikter till mej. Och jag föreställer mej (och hoppas) att det i rådet ska finnas plats för små vardagliga praktiska saker också - vid sidan om de större sakerna och rutinärenden.
Dessutom kan jag lova att jag kommer att vara en engagerad rådsmedlem. Som säkert i iver och ovana kommer att slå huvudet i väggen flera gånger.
Så gott folk - om ni är tillräckligt många som skriver 27 på röstsedeln så får ni in en sådan person.
Men det absolut viktigaste är att ni röstar förstås. Inkommande vecka pågår förhandsröstningen varje vardag. Tex i Rewell Center. Den egentliga röstningsdagen är fars dag, den 9 november. Lycka till, bästa väljare. Allt för det goda!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar