tisdag 26 augusti 2014

Maisemointia

Oj vad jag gillar den här årstiden på torpet! Inte så ofta jag far ut pga annat program och så förstås - vädret. Men när jag har tid, när det inte regnar - då njuter jag på ett alldeles speciellt sätt. Det är tyst, det doftar och jag får göra det som jag inte hinner med under sommaren. Se på helheten, frisera buskar, flytta runt saker. Jag sysslar med maisemointia. Och det känns som om jag på något sätt tänker framåt. Det är väl nog det här som menas med  "Vill du bli lycklig hela livet, skaffa dej en trädgård." Med en trädgård kan man inte stanna - man ser framåt. Men man kan inte heller skynda - naturen bestämmer takten. Ja, jag är lycklig med min trädgård och hoppas på många soliga lediga dagar ännu i höst. Innan jag definitivt stänger för hösten - något som också känns bra.
När jag vandrar runt i min natur ser jag mina trädgårdsrum som bara väntar på att nåt ska hända. Att de ska få möbler, att det ska bli kaffekalas och matbjudningar - eller bara sköna slappa stunder. Jag väntar också och kan inte forcera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar