tisdag 5 augusti 2014

Knärr

Efter en underbar dag med superlång lunch i fin miljö med härliga människor for jag hem via olika ställen för att utföra ärenden. Och genast blev jag knärrig och irriterad. Blomgården jag besökte hade slut på buskblåbären. Följande blomgård var stängd. Och så hann jag i tankspriddheten kasta en ölburk i kartonginsamlingen. Jag som är så noga. Och så skulle jag äntligen få bort mina tomflaskor och -burkar. I något skede var båda apparaterna ur funktion. Kestää vähän aikaa. Och mannen framför mej blåste tuggummibubblor så det smällde. Och våthanddukarna som jag brukar berömma var slut. Och golvet var så klibbigt att man fastnade. Så småningom kom jag mej igenom alla vedermödor och kom hem till mitt heta hem där svetten rinner. Knärr knärr. Kanske var det kontrasten till den trevliga jobbdagen som gav upphov till knärret. Eller hettan. Normalt brukar jag orka se med humor på sånt här.

Kontrasten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar