lördag 2 augusti 2014

Dieter

Jag har aldrig varit nån förespråkare av dieter. Tror tom att en del kan vara farliga. Dessutom vet jag att de flesta är sådan att jag inte skulle klara av att hålla dem. En som jag dock är litet intresserad av är 5:2-dieten. Den som går ut på att man äter normalt 5 dagar per vecka och väldigt litet 2 dagar. Såg ett program om den. Och de som tillämpade den gick inte bara ner i vikt utan deras strategiska värden blev också bättre. Jag tror jag skulle klara av den dieten - har inga stora problem med blodsockersvängningar.
Jag vet att jag inte är överviktig men jag har det här året inte lyckats få bort "julkilona". Som i mitt fall tyvärr lägger sej kring midjan- det farligaste stället. Så ett par tre kilogram bort skulle inte skada.
Nu har jag emellertid de senaste veckorna märkt att vågen stannar på litet lägre tal än tidigare. Och jag äter som förr, rör mej som förr (eventuellt rör jag mej mindre i hettan). Den enda förändringen som jag kan hitta på är att jag har börjat inta kokosolja. Nån matsked i kaffet. Gott. Enligt reklamen så är det bra för det mesta - hjälper också till med fettförbränningen. Svårt att tro på sånt har jag men vi ska se - vågen ljuger inte. Det kan ju tänkas att det är hettan som smälter fläsket. Jag fortsätter så länge jag tycker det är gott. Och är beredd att testa 5:2. Utan att överdriva. För jag har också varit med om det att kilona har rasat ofrivilligt. När mamma var sjuk och när B var sjuk. Inte bra.





1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Testade imorse att lägga det i kaffet. Gott!

    Testade också att hälla ut halva burken över mig själv och golvet. Burken är opraktiskt stor för mina små händer...

    SvaraRadera