onsdag 20 augusti 2014

Bilder till Fb

"Jag vill ha en smarttelefon för att jag enkelt ska kunna skicka bilder till Facebook". Så säjer väninnan, 77, när hon besöker telefonbutiken. Sade sej ha fått ett leende som svar. Hoppas det leendet innehöll samma saker som jag lägger in i hennes uttalandet. Jag tycker det finns så mycket bra i det. Jag lyfter på hatten för seniorer som inte värjer sej för den nya tekniken. Och jag tycker väninnan har slagit huvudet på spiken å det kraftigaste i sitt sätt att tänka. Att utgå från det som är lustfyllt, en liten grej som hon vill kunna göra. Det blir en inkörsport till det nya. Må alla försiktiga teknikanvändare göra lika - hitta nåt som väcker lustkänslorna och ta tag i det. Det andra kommer senare - vardagsmaten. Idag ska sim-kortet installeras och sedan skickas det bilder till Facebook! Lycka till, min vän, och tack för att jag fick citera dej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar