onsdag 9 juli 2014

Inte klaga

Den vanligaste inledningsrepliken dessa heta sommardagar är - man ska inte klaga men... Varför skulle man inte få klaga för värmen? Troligen för att man klagar så mycket på kylan. Jag klagar aldrig på kyla och kallt busväder men däremot kan jag ibland känna att jag vill klaga på värme. Jag mår inte bra när det är hett. Och jag kan inte skydda mej. För hett inne, för hett ute. Kan inte trädgårdsarbeta. Mina växter torkar och mår dåligt. Mina nätter är helvetiska i ett rum som värmts upp av kvällssolen. Hetta är farlig. För åldringar, barn och sjuka. Känns farlig för mej också.
Förstår att många som vill leva badliv och båtliv och ser fram emot sommarväder under semestern älskar det varma. Och klagar när de inte får det.
Som sagt - jag känner att jag vill klaga på värmen men försöker låta bli. Det är så meningslöst. Att tala väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar