tisdag 29 juli 2014

Födelsedag

Födelsedag den 28 juli. Det är vad jag har. Som bäddat för jordgubbstårta och trädgårdsbjudning. Och sen supé i ett efterlängtat mörker. Så har det också varit - åtminstone i någon form. Många år. Men så för två år sedan, då jag skulle fylla 60 så kom det av sej. Det var dagen efter B:s begravning...
Och efter det har det inte känts som kalasdag med tårta och trädgårdsbjudning. Men de två födelsedagar jag firat efter det har varit toppen. Ifjol heldag med väninnan hos hennes bror. Minns med stor glädje och tacksamhet. Och i år hemma hos väninnan - inte långt härifrån, men tillräckligt för att jag skulle kunna uppdatera "bortrest". Blev omhändertagen, bjuden på mat och trevligt sällskap. Tack för det K. Och ännu en avslutning på dagen hos min bror där jag kom lämpligt till en ny måltid. Tack. Perfekta födelsedagar. Får se vem som adopterar mej nästa år. Eller så blir det så att trädgårdsfirandet återupptas.
Kände också igår att det finns mycket känslor i en födelsedag. Det har varit en dag då jag har blivit uppmärksammad - egentligen i huvudsak av två personer - min mamma och B. Saknade dem så igår. Också därför viktigt att få komma ut. Livet ska levas, födelsedag ska firas - också fast de är borta.
Och så höll jag på att glömma det fantastiska med alla hälsningar. Som ni vet så lägger jag in mycket i gillanden och Facebookhälsningar. Och de kom minsann. kan icke räkna dem alla. På båda mina profiler och på e-posten och tom på Skype. Och dessutom några telefonsamtal. Från släktingar och vänner, studerande förr och nu, kolleger, nya bekanta via Fb. Helt underbart och jag hoppas jag har noterat alla med kommentar. Tack till er alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar