tisdag 17 juni 2014

Var är de?

Undrar var alla insekter är? Var är myggen? Har inte stött på många denna sommar och tiden före midsommar brukar väl vara värst (beror ju av många faktorer - jag vet). Såg några bamsingar i början av sommaren och de verkade inte ens förstå vad de skulle göra med mej. Men nu - helt borta. Och getingarna. De brukar stå på rad för att få bygga på utedasset. Inte en enda. I stan har jag haft några som lockats in på balkongen av petuniadoften. Humlor - tja, litet där också. Och jag är inte helt nöjd med hur de har pollinerat äppelträden. Var de inte i farten när träden blommade? Och inte en broms. Men det kanske inte är deras tid ännu.
Okej - jag saknar dem inte - Älskar det faktum att jag inte har mött myggen. Men jag bara undrar - är det nåt som är fel?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar