måndag 23 juni 2014

Service

Jag har börjat utgå från att jag ska få service. Och att den som är satt i serviceställning ska ta ansvar. Köper tex inte "Heidi tietää siitä - hän tulee huomenna". Speciellt inte om jag står i deras kontor idag. Och det är de som inte har fungerat som de ska. Jag förstår att alla inte vet allt - speciellt inte i semestertider. Men alla ska ta sitt ansvar. Och inte bara hänvisa till nån frånvarande Heidi. Vi kan fundera tillsammans hur det ska lösas. I det här fallet blev det så att Heidi skriver till mej (hoppas jag) och allt ordnade upp sej.
Sen trimmeraffären. Prismas trädgårdsavdelning. Kassaflickan visade var objekten fanns. Frågade om jag får öppna paketet för att se hur apparaten ser ut. Blev hänvisad till ställning där alla modeller hängde. Blev inte så mycket klokare. Sist i lång kö. Service noll. Sade något uppgivet att det jag nog har frågor men antar att hon inte vet så mycket mer än jag själv. Tjejen tog sitt ansvar och hänvisade till kollega ute på gården. Som visste. Men hon i kassan - vilken sits! Enorma köer, folk med konstiga frågor om gasbehållare och trimmers. Men hon tog sitt ansvar. Heder åt en sådan kassatjej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar