lördag 14 juni 2014

För stor

Tomt. Har jag. På torpet. För mycket. Att sköta. Tänkte jag (än en gång) idag när jag efter flera timmars jobb hade städat området bakom huset - klippt gräs, rensat kring buskar, ryckt och rivit. Och det var så fint. Men det är bara en liten del av tomten. Och jag skulle garanterat klara mej med den. Och man kan ju frågasej varför jag håller igång hela stora tomten. Jo, det är litet så att jag tycker att jag inte vill låta skogen ta det jag brutit upp. Och dessutom har jag spridit ut mina planteringar över hela tunet. Och ännu en sak - jag brukar ibland få idéer - nu ska det odlas.. Och då är det bra att ha mark som kan användas. Trött var jag efter bakgårdsarbetet men efter en fikapaus ryckte det i städhanden igen och vips så klipptes också gräset framför huset. Men bara så långt 20+ - meterssladden räckte. Det är ju så skojigt! Och man kan inte låta bli. Och så blir det så fint. Men ärligt - ett vansinnesprojekt. På sikt.
Det gäller fortfarande det jag sa i våras - jag önskar en händig och arbetsvillig karl för en vecka, ett dynglass och ett lass matjord. Av de här tre har jag fått dynga. Och idag faktiskt löfte om fyllnadsjord. Alltid något.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar