söndag 18 maj 2014

Tupplur

Jag har lagt mej till med en vana som jag är litet förvånad över själv. Jag som är en erkänt dålig sovare - jag lyckas somna i soffan efter maten. Djupt och ibland tom länge. Bara att känna efter när sömnen kommer och lägga bort bok/platta och kura ihop.Den senaste tiden har det hela säkert stärkts av att min kropp har varit trött efter dagsverket på torpet.  Det att jag sover middag tycks inte påverka min nattsömn negativt. Känns nästan som om det skulle vara tvärtom. Kanske jag slappnar av inför natten. Man får emellertid inte göra rutinen alltför djup - man jobbar ju dock ännu vissa dagar.
Idag sov jag så djupt och länge att USA hade hunnit ta ledningen över Finland i dagens hockeymatch. Men till det behövdes inte så lång tid...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar