söndag 4 maj 2014

Torpdag

Vad får mej upp ur den sköna morgonsoffan och bort från den mysiga deckaren? Och ut i ett minst sagt konstigt väder - hagel, regn, snö och alldeles litet sol. Jo utsikten om ett lass dynga. Hästdito. Hade bestämt med min granne och väninna att vi besöker närstallet första gången tillsammans. Och det lockade så mycket att jag for iväg. Och lärde känna trevliga människor på närstallet. Och igen en fd elev - se tidigare blogg...
Där får vi gå och ta av den fina brunna gödseln. Ett stort lass packade jag på skottkärran. Och ojoj vad kyrkbacken kändes hög idag! Nu skulle det nog sitta med en släpkärra - det är mycket som ska gödslas. Och mycket annat som ska göras också. Igen frustrerad över sånt som jag har svårt att fixa själv. Har varit så van att B har funnits. Och det handlar inte om teknik utan om ren kroppsstyrka. Men när inte musklerna räcker till får man använda hjärnan. Lyckades med allt jag företog mej och det kändes så bra att komma igång igen. En fullödig dag som inte blir sämre av att både soffan och deckaren fanns kvar när jag kom till stan. Och en sak man inte ska glömma med att ha ett ställe där man kan jobba och se sina händers verk - planerandet. Vad ska göras nästa gång? Hur vill jag ha det?
För att koppla till gårdagens blogginlägg om musik kan jag bara konstatera att Bygdekören hade konsert i ungdomslokalen nära mej. Men jag var nog inte tillräckligt prydlig för den tillställningen efter min dag på torpet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar