tisdag 6 maj 2014

Tantlösning

Det tenderar att bli litet okonventionella lösningar när jag ska göra karajobb på torpet. Tänker och tänker tills jag hittar en lösning som jag klarar av. Och jag tror att resultatet är nåt som kunde kallas en tantlösning - nåt som fungerar men som man nu inte brukar ta till. Dagens tantlösning är jag mycket nöjd med. Fick i vintras tre odlingslådor - två stora och en liten. Alltså förutom de tre jag byggde ihop i somras. Insåg snabbt att jag inte mäktar fylla de två stora. Vad göra? Jo, det fanns ett behov av vedtag. Dels gjorde fjolårets tantlösning att jag blev utan vedlider. Det gjordes till mysrum. Och dels blåste vedtaket jag hade på gården bort i en storm. Var så tungt att jag inte fick upp det på nytt - måste demolera det för att få bort det. De två stora odlingslådorna rullades (orkade inte lyfta dem) in bakom uthuset - toagaveln - stagades upp och fick ett filttak och voila - där satt det nya vedskyddet. Fyllde det med veden som blev utan tak i stormen. Toppen. Och platsen som blev tom - vad blir den? Mer gräs att klippa eller en blomrabatt? Tror på det senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar