lördag 24 maj 2014

Kampanjerande

Jag har säkert sagt det tidigare men upprepar - jag hör inte till något politiskt parti för att jag inte har hittat nåt som passar mej helt. Nu har jag också kommit underfund med att jag inte skulle kunna höra till nåt parti för att jag inte skulle klara av att kampanjera. Har märkt det så tydligt under EU-valskampanjen. Jag vill inte att man tränger sej på mej och trugar på mej en kandidat. Och jag skulle inte vilja göra motsvarande mot någon själv heller, Inte göra kampanj för någon. Undrar om jag ens skulle kunna göra kampanj på riktigt för ett parti. Vill inte tränga mej på. Vill gärna säja ut vem jag röstar på och hoppas att mitt goda namn ska få någon att rösta som jag - men inte truga. Och jag uppmanar gärna folk att rösta - därvidlag kan jag tänka mej att tränga mej på litet. Det är så dumt att låta bli att rösta. Jag vill själv gärna fråga om olika kandidater/partier av sådana som är med (och gör ett ståtligt arbete både för partier och kandidater) men låt mej tänka själv. Hoppa inte på mej på gator och torg och säj vad jag ska göra. Jag kan själv! Och jag vill bara ännu en gång säja - gör som jag - rösta! Och inför det kommande valet säjer jag - rösta svenskt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar