torsdag 24 april 2014

Po-zu

Ja så heter de - de nya skorna. De som fastnade på mej för att jag var den enda "snabbgåaren" på dagens stavisträff. Jag gick alltså ensam. Och såg mej kanske mera omkring. Och upptäckte skor i ett frissafönster. Ha, en pop-ut-butik! Och vilka skor jag upptäckte sen! Breda, mysiga. Och - visade det sej när jag gick in - nåns restpartilager. Ekoskor. Inte så många damskor och inte så många storlekar. Ett par var nu bara så bekväma så jag kunde inte låta bli. Hallux ryms in och gulliga är de. Men absolut inte stiliga. Tillverkade av spännande material - ovantåget kork, fodret hampa, sulan kokos och "natural latex". Och de kostade inte mycket i pop-up-butiken. Att sånt kan hända när man stavgår på egen hand. Nåja, resten av vandringen blev stavar-i -hand-gång eftersom den vackra skolådan med innehåll dinglade i ena handen.
De som tillverkar skorna har en ganska  häftig slogan : "I have spread my dreams under your feet; Tread softly, because you tread on my dreams" Lånat av W.B.Yeats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar