söndag 2 mars 2014

Vår och sommar

Har på nåt sätt inte deltagit i den allmänna yran om hur skönt det är när det blir vår. Den yran har ju kommit igång extra tidigt i vår på grund av de höga temperaturerna. Men som sagt - jag har inte känt nån glädje över att det blir ljust och varmt. Har nog säkert att göra med den sommarstress jag alltid brukar drabbas av. Redan medan B levde - var ska man vara, hur ska man hinna, jag vill, jag måste. Nu är det ju bara stan och Sundom som gäller men redan det är mycket. Sundom med tungt kroppsarbete, aldrig tid att ta det lugnt, ingen lust att bo där. Men ändå så kärt. Och jag älskar det tunga arbetet, älskar att se resultatet av min möda. Och idag när jag var på plats och såg allt det fina fick jag nog en viss känsla och en längtan. Att få ta fram räfsan och spaden och dra igång. Och det var så bra att planera nu - snöfritt och bart. Så nog blir det bra det här ska ni se. Och så sopar jag undan stressen över allt det där som borde göras - som jag inte klarar själv. Och vårlängtan ska väl komma den också. Och som den obotliga optimist jag är så hoppas jag ju inför varje sommar att det ska bli annorlunda - att jag ska vilja bo på mitt älskade torp.
På tal om älskade - älgarna tycks älska min gård. Flera stora spår i jordgubbsodlingslådorna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar