onsdag 19 mars 2014

Nya vänner och bekanta

Jag tror jag är privilegierad. Som har fått nya vänner i vuxen ålder. Alltså nu 60+. Och nu talar jag inte enbart om de vänner som jag är väldigt nära på Facebook - de som jag kan chatta väsentligheter med en hel kväll om det vill sej. De är lika viktiga för mej som alla mina irl-vänner. Men man går inte på kaffe, bio, promenader och luncher på Facebook. Nu talar jag om vänner som jag träffar på riktigt. Som jag faktiskt i många fall har kommit i kontakt med via Facebook. En skara är de som jag brukar kalla systrar i sorgen. De här som vet och förstår mera än de flesta andra. De är förvånansvärt många. Och bland dem ett par som verkligen har blivit nära vänner.Men också gamla bekanta som plötsligt blir vänner. De där en chatt utvecklas till något mer. En skolkamrat som jag kanske aldrig har bytt ett ord med som blir mitt kaffesällskap på lördagsshoppingen. Tycker egentligen det är fantastiskt. Nya kontakter när man är 60+.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar