onsdag 5 mars 2014

Huhu

Jag undrar om nån annan är så yrkesskadad som jag. Det känns inte som någon skada men kanske nån tycker det. Var en sväng i vårdsvängen idag och fick ta ett benskörhetsprov. Trevlig personal igen och en av de närvarande var en gosse som helt klart var en studerande. Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att fråga om röntgenskötarutbildningen. Hans bakgrund, studierna och allt annat. Och när jag min vana trogen ursäktade mej med att jag är studiehandledare reagerade den "riktiga" skötaren för hon var mor till en tonåring och diskussionen kom in på val efter grundskolan. Jag säjer bara huhu. Undrar hur det blir om jag går i pension? Kommer jag att strö handledning till höger och vänster då också? Åtminstone finns det alltid samtalsämnen. Alla människor har nån relation till utbildning - sin egen eller andras. Och kanske studier är ett lika bra tema för diskussion som krämpor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar