fredag 28 mars 2014

Helaktig

Njuter nog så väldigt av att vara deltidsjobbande men ändå måste jag erkänna att det har varit fint att den här veckan få jobba heltid (nästan - torsdagen var tom). Och det handlar nog om kontinuiteten. Att vara med i skolverksamheten varje dag - veta på riktigt vad som är på gång - det är nog något visst med det. Och att veckans arbete kröntes av en fin fredagssamling är ju inte helt fel. Måste bara få dela. Att som studerande få ta del av den gemenskap och vi-anda som en veckosamling i Korsholms gymnasium kan bjuda på - det må ju vara nånting att ta med sej ut i livet. Stolt är jag! Tillbaka till mitt. Jo, att jobba heltid är stort. Men nog är det deltidare jag ska vara. Upplevde nog lediga torsdagen väldigt starkt. Och det fina samspelet med världens finaste B gör att kontinuiteten inte blir så väldigt lidande trots att jag normalt inte är på plats mer än två dagar per vecka. Och resten av tiden få bestämma över mina dagar själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar