onsdag 19 februari 2014

Snabbspolning

Jag ser väldigt mycket film på tv. Inspelade. Och jag kan tycka att moderna filmer är för långa. Över 2 timmar ibland. Och jag som ser på morgonen/kvällen märker ibland att det börjar vara tid för annat. Och då är det bra med snabbspolning. Av sådant där ingenting vettigt händer och ingenting säjs. Och det är nästan otroligt hur mycket sådant det finns i en film. Oändliga bilfärder genom öde bygder, människor som klättrar uppför berg, i dagens film människor som gick längs oändliga landsvägar, utdragna kärleksscener (ursäkta nu alla filmproducenter som har kämpat fram avtal för att få visa sånt) och annat därmed jämförbart. Ja, jag vet att de scener jag beskriver är stämningshöjande, har musik som talar men sådär gör jag. Producera filmer som är kortare och jag lovar att jag ska se allt,. Tack snabbspolknappen.
Och varför inte stoppknappen också - eller vilknappen som ett tv-ovant barn bad mej använda en gång. Hen såg en film hos mej om lejon och tyckte synd om dem när de bara sprang och tröttade ut sej och tyckte det var dags för dem att vila.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar