måndag 3 februari 2014

Filmlurad

Jag kan sen tycka illa om när filmer är något annat än vad jag tror. Hade idag en film på gång - en film som startade bra med mys och relationer. Efter ett ganska långt tittande var jag plötsligt inne i ett inferno. Skjutande, blod som rann, stuntmän som föll som käglor och biljakter. Det var bara att bryta och konstatera att man igen blivit lurad att se något som inte ledde någon vart.
Det är ju inte alltid man vet vad man lägger på burk. Namnet kan vara mysigt och beskrivningen kanske helt saknas.
Det jag vet att jag kan undvara är filmer som beskrivs som skräckthrillers, fartfyllda komedier, action och förstås scifi. Jag kan tänka mej att den jag nämnde i början hade kallats en thriller - och de kan ju vara bra. Lurad - men det fanns en annan att ta till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar