lördag 1 februari 2014

Anslutningskoll

Gick ut för att kolla priser i mobiltelefonanslutningsdjungeln. Till min förvåning var inte köerna så långa. Var till Sonera, DNA och Elisa/Saunalahti. Är DNA-kund (ganska ny och nöjd) så på ett sätt vill jag heja på dem.
Hade samma krav hos dem alla. Inte mycket taltid, så få sms som möjligt, obegränsad surftid, en hastighet som gör delning till plattor rimlig (för lättsurf). Och intressant nog fanns det skillnader mellan de tre. Listar här och hoppas på kommentarer.

Sonera:  Super: 1200 min tal, 1000sms, 21 Mbit/s - 19,90 i två år, efter det 29,90 (kan brytas) 3g + 4g
              Plus Surf: 100 min tal, 25 sms, 2 Mbit/s  12,40


DNA:    500 min tal, 500 sms, 2Mbit/s  14,80 i ett år, sedan 21,90 (kan brytas)

Elisa/Saunal:  300 min tal, 100 sms, 2 Mbit/s  14,80


Nu kommer jag att betala 16 e för den fasta (grundavgift + plus Flat rate inom 06-området).
Med det nya kunde jag säja upp fasta, sälja aktien, byta bort mitt nuvarande mobilabonnemang och få en möjlighet att surfa med plattan på "eget" nät.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar